Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op meest gestelde vragen over De KROon.

Als ik mijn vraag niet hierbij zie staan. Wat doe ik dan?
Vul hiernaast je vraag of vragen in. Wij geven je dan zo spoedig mogelijk antwoord. Mocht je direct antwoord op je vragen willen hebben neem dan contact op met de verhuurmakelaar.

Ik wil een appartement huren, wat moet ik doen?

– Controleer of u voldoet aan de inkomensrichtlijnen.
– Zo ja, vul het online inschrijfformulier volledig in, upload de gevraagde documenten en voltooi de inschrijving.
– U ontvangt uiterlijk in de eerste week van juli een mail of telefoontje met het bericht of u een appartement toegewezen heeft gekregen en kan de huurovereenkomst digitaal ondertekend worden.
– Wanneer het huurcontract is ondertekend kunt u starten met de voorbereidingen op de verhuizing!

Hoeveel inkomen moet ik hebben om te kunnen huren?

Ga uit van de volgende richtlijnen:
– Minimaal bruto maandinkomen van 4 x de maandhuurprijs. Bij twee inkomens telt het tweede inkomen voor 100% mee. Vakantiegeld en 13e maand worden ook meegenomen.
– Gepensioneerden: minimaal bruto maandinkomen van 3,5 x de huurprijs per maand.
– Zzp-er, zelfstandig ondernemer of DGA: bel de makelaar voor een antwoord op maat.

Welke documenten moet ik met het inschrijfformulier uploaden?

Bij werknemers:
– Werkgeversverklaring(en) ingevuld en ondertekend door de werkgever, voorzien van firmastempel;
– Intentieverklaring van uw werkgever, indien sprake is van een contract voor bepaalde tijd;
– Kopie 3 meest recente loonstroken (graag BSN onleesbaar maken);
– Bankafschriften met daarop de storting van het salaris van de afgelopen 3 maanden;

Bij uitkeringsgerechtigden/ pensioen/ AOW:
– Kopie meest recente jaaropgaven pensioen en/of AOW;
– Kopie laatste 3 betaalspecificaties uitkering/pensioen/AOW;
– Kopieën bankafschrift waarop de 3 laatste stortingen van uw uitkering/Pensioen/AOW zichtbaar is;
– Kopie schrijven van uw uitkeringsinstantie met daarin de maximale looptijd van uw uitkering genoemd;

Ondernemers:
– Recent Uittreksel Kamer van Koophandel;
– Verklaring accountant of belastingadviseur met daarin het (voorlopig) resultaat van 2017 en een prognose van 2018
– Jaarrekeningen 2016/2017;
– Inkomensverklaring (voorheen IB60 formulier)
– Meest recente aanslagbiljet inkomstenbelasting;

Voor iedereen:
– Verklaring ingevuld door uw huidige huiseigenaar/beheerder/hypotheekverstrekker inzake het betalingsgedrag uit het verleden;
– Kopie geldige identiteitsbewijs/paspoort inclusief volledige voornamen, geen rijbewijs (graag BSN onleesbaar maken en pasfoto doorstrepen);
– Kopie bankpas;
– Recent Uittreksel bevolkingsregister.

Mogelijk extra, indien van toepassing:
– Getekende verkoopakte pagina 1 en 2 van uw woning;
– Meest recente jaaropgave van uw hypotheek;
– Echtscheidingsconvenant/schrijven advocaat inzake alimentatieverplichting;
– Kopie bankafschrift voorzien van eigen vermogen.
– Zorgindicatie (voor gebouw “De KROon”)

Mogen ouders garant staan voor het inkomen?

Garantstellingen van ouders zijn niet mogelijk.

Kan ik huurtoeslag ontvangen?

Het is niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen. In nieuwbouwproject De Kroon in Hilversum huurt u een appartement in de vrije sector. Enkel voor sociale huurwoningen met een maximale huurprijs van € 710,68 (prijspeil 2018) kan huurtoeslag worden aangevraagd.

Telt een uitkering mee als inkomen en wordt deze meegenomen in de berekening?

Een uitkering wordt, wanneer dit het 2e inkomen betreft, meegenomen in de berekening. Bel REBO Vastgoed Management in Amersfoort voor meer informatie, telefoon 033 – 450 26 70.

Door hoeveel mensen mag de woning bewoond worden?

De bewoner(s) moeten tot 1 gezin behoren. Bij de toetsing wordt rekening gehouden met het hoofdinkomen en in geval van een partner wordt het 2e inkomen voor 100% meegenomen. Na de verhuizing moet(en) de bewoner(s) zich inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie van Hilversum.

Hoe worden de woningen toegewezen?

Na sluiting van de inschrijving worden alle  inschrijvingen gecontroleerd en de appartementen toegewezen aan de potentiële huurders. Als er meerdere inschrijvingen voor hetzelfde appartement zijn, dan wordt er geloot. Na sluiting van de inschrijfperiode kunt u het beste contact opnemen met verhuurmakelaar REBO voor de beschikbaarheid van de woningen.

Wat is de minimale huurtermijn?

U huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: u geeft op 19 april aan dat u de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.

Wanneer zijn de appartementen klaar en zou ik kunnen verhuizen?

Volgens de huidige prognose worden de appartementen eind 2018 / begin 2019 opgeleverd.

Hoe ziet de luxe keuken eruit?

Ieder appartement in De Kroon te Hilversum wordt opgeleverd met een strakke witte Bribus keuken met zwart composietstenen aanrechtblad en ATAG inbouwapparatuur; koel- vriescombinatie, combimagnetron, inductiekookplaat, afzuigkap en vaatwasser. De keukenindeling kan per woningtype variëren. De juiste variant staat op de plattegronden ingetekend.

Hoe compleet is de badkamer ingericht?

De badkamer in de appartementen is ingericht met één of twee wastafel(s), 2e toilet (in bijna alle appartementen) en (inloop)douche met een luxe douchewand/-deur (m.u.v. een aantal appartementen in gebouw De Kroon, deze hebben geen douchewand/-deur). Boven de wastafel(s) hangt een spiegel en voorbereiding voor verlichting. Sommige appartementen zijn voorzien van een ligbad. De Mosa tegels op de vloer zijn antraciet en 30×30 cm, in de douchehoek 15×15 cm. De tegels op de wand zijn hoogglans wit en 15×30 cm. De badkamerindeling kan per woningtype variëren. De juiste variant staat op de plattegronden ingetekend.

Hoe is het separate toilet afgewerkt?

Er is een hangend wandcloset en fonteintje met toiletkraan. De vloertegels zijn antraciet en 30×30 cm, de wandtegels hoogglans wit en 15×30 cm.

Hoe zijn de wanden en plafonds afgewerkt?

De wanden van de woonkamer, hal, slaapkamers, worden in neutrale kleur behangen. Het plafond heeft spuitwerk. De wand in het toilet boven de tegels (vanaf 1,35 meter hoog) heeft ook spuitwerk.

Mag er een laminaatvloer gelegd worden?

Laminaat is toegestaan, hierbij rekening houden met de aanwezigheid van vloerverwarming. Door aanwezigheid van een zwevende dekvloer is een ondervloer voor geluidsisolatie niet vereist. De maximale dikte van de vloer is 15 mm.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, er zijn servicekosten. De hoogte van de servicekosten is nog niet definitief vastgesteld. Indicatie servicekosten: € 50,00 – € 60,00 per maand. Vergeet niet de bijkomende vasten lasten voor eigen gas, water en elektriciteit. Hiervoor sluit je zelf een overeenkomst met een elektra/gas- & waterleverancier.

Kan ik parkeren bij mijn appartement?

In de brochure ziet u de plattegrond met de parkeerplaatsen (en bergingen) in het grijs ingetekend. Ieder appartement heeft recht op één parkeerplaats in de parkeergarage. De huur van één parkeerplaats is bij de huurprijs inbegrepen. De mogelijkheid om een 2e parkeerplaats te huren is aanwezig, er zijn een beperkt aantal extra parkeerplaatsen aanwezig in de parkeergarage. De huurprijs voor een 2e parkeerplaats bedraagt € 50,00 per maand.

Heb ik een aparte berging voor opslag van bijv. fietsen?

Ja, onder het gebouw, in de parkeergarage, is voor iedere woning een berging aanwezig. De bergingen zijn “gekoppeld” aan de appartementen en kunnen niet worden geruild. De berging en het appartement hebben hetzelfde (huis)nummer.

Hoe is de verwarming geregeld?

Alle woningen hebben een eigen cv ketel en vloerverwarming.

Hoe is ventilatie in de woning geregeld?

De meeste appartementen hebben roosters in de gevelkozijnen en een CO2 gestuurde afzuiginstallatie. In gebouw Amalia hebben de appartementen een WTW installatie, mechanische inblaas en mechanische afzuiging. Ook de appartementen in gebouw De KROon, welke in het oude monumentale deel zijn gesitueerd, zijn voorzien van WTW. Dit betreft De KROon type 8, 9, 23, 24, 25 en 26.

Is het schilderen van de kozijnen en wanden toegestaan?

De kozijnen en wanden zijn in een neutrale kleur afgewerkt. U mag de binnenkant van de woning naar uw eigen smaak inrichten. Wanden mag u schilderen of behangen. Houdt er wel rekening dat wanneer u besluit de woning te verlaten, deze in de oorspronkelijke staat moet worden teruggebracht. Het is niet toegestaan om te boren in tegelwerk en vloeren.

Hoe is kabel en telefonie geregeld?

De appartementen hebben een CAI aansluiting en telefoonaansluiting in de woonkamer en in de hoofdslaapkamer. Glasvezelaansluiting is aangelegd tot aan de meterkast. U kunt zelf kiezen uit beschikbare providers voor een abonnement. Tevens is er een (handsfree) videofooninstallatie aanwezig in de woning om de algemene entreedeur (beneden) te kunnen openen.

Hoe is de glasbewassing van de gevel geregeld?

Alle buitenbeglazing van de appartementen is bereikbaar en dient door de huurder zelf te worden bewassen. Algemene beglazing zal door de vastgoedmanager worden bij-/schoongehouden.

Mag ik zonwering bevestigen aan de buitenkant van de gevel?

Het plaatsen van zonwering mag enkel na goedkeuring van de vastgoedmanager. Zij kunnen u informeren over de juiste uitvoering en kleur.

Tuin

Een aantal appartementen op de begane grond krijgen een privétuin. Er zijn (gebruiks)voorschriften ten aanzien van (hoogte)beplanting, bestrating, onderhoudsplicht, zwembaden, speeltoestellen etc. De exacte voorschriften zullen aan de (potentiële) huurders van de betreffende appartementen worden verstrekt.

Smart Home

De appartementen worden uitgerust met moderne Smart Home van leverancier BeNext. Smart Home is een installatie waarmee u zaken in uw appartement kunt vergemakkelijken voor meer wooncomfort en veiligheid. Daarnaast is het een hulpmiddel om bewuster om te gaan met energie. U bepaalt zelf of u  hiervan gebruik maakt door het afsluiten van abonnement met Huisgemak. Zonder een abonnement met Huisgemak werken de functionaliteiten niet. Daarnaast heeft u een werkende internetaansluiting nodig in uw woning. Voor meer informatie kijk op de website: www.huisgemak.nl/de-kroon

Zorgindicatie

Kiest u voor één van de appartementen in gebouw “De KROon”, dan biedt dit u de mogelijkheid om gebruik te maken van de diensten van HilverZorg. Een toegekende zorgindicatie (op korte termijn) is hiervoor vereist. De 26 appartementen in gebouw “De KROon” worden toegewezen na advies van een HilverZorg klantadviseur aan kandidaten met een zorgindicatie. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: klantcentrum@hilverzorg.nl / 035 – 76 08 009.

Huren is slim en luxe! Waarom?

U weet als huurder waar u aan toe bent. Geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s, geen waardevermindering. En het groot onderhoud? Daar heeft u geen omkijken naar. Ook reparaties worden voor u geregeld. Dat is het gemak van huren!